top of page

הבאת ילד בהורות משותפת ללא נישואין

הבאת ילד בהורות משותפת
הורות משותפת ללא נישואין

הבאת ילד בהורות משותפת

אפשר לאהוב את זה ואפשר לא, אבל אורח החיים המודרני בהחלט מכתיב הסתכלות שונה על מוסדות מסורתיים שעד לפני עשורים בודדים היו נראים לנו כמו טאבו. אחד המוסדות הללו הוא מוסד הנישואים ומוסד המשפחה שאין גם כמובן - הורות משותפת ללא נישואין.

 

יותר ויותר אנשים מתקשים לנהל קשר זוגי במקביל לשאיפה למימוש והגשמה עצמית ומסיבות שקשורות להתפתחות העולם המודרני, מתקשים גם לשמר קשר זוגי לאורך זמן.

 

מציאות זו מהווה קרקע פורייה להתפתחות של מודלים חלופיים, שאחד הבולטים שבהם הוא הבאת ילד בהורות משותפת ללא נישואין.

 

מהי הורות משותפת ללא נישואין?

המונח, הורות משותפת שכוללת בתוכה גם הורות משותפת ללא נישואין,  משקף למעשה קונספט חדש ויצירתי להסתכלות על הקשר שבין נישואין, ילדים ומשפחה. אם בעבר נדרשה שותפות זוגית בכדי להביא ילדים לעולם, הורות משותפת מציעה לנו את האפשרות להביא ילדים על בסיס שותפות הורית בלבד, ללא צורך בשותפות זוגית.

 

נשים וגברים רבים מגיעים לגיל בו הם רוצים להביא ילדים לעולם, אך אינם רוצים או אינם יכולים מכל מיני סיבות, לממש את הרצון הזה באמצעות מערכת זוגית.

 

במקרה כזה, עולה האפשרות של הבאת ילדים לעולם על בסיס שותפות הורית, מבלי לקיים קשר זוגי. האב ממשיך לנהל את חייו באופן עצמאי וכך גם האם, אך שניהם יחד מהווים הורים משותפים לילדיהם.

 

אחרי שאמרנו את זה, הבאת ילד בהורות משותפת ללא נישואין, הוא לחלוטין לא רק עניין טכני, אלא גם ובעיקר עניין של מהות, אחריות והתנהלות.

 

מה נדרש מכם לפני הבאת ילד בהורות משותפת?

אין שום ספר הדרכה וגם שום תהליך רישוי להורים. כל אחד יכול להיות הורה וכך זה צריך להיות. יחד עם זאת, הבאת ילד בהורות משותפת, זה דבר שדורש אחריות רבה לאורך שנים ארוכות.

 

אחריות זו מתממשת בצורה מאוד טבעית במסגרת תא הנישואין והתא המשפחתי ולכן אנשים הבוחרים להביא ילדים לעולם במסגרת הורות משותפת ללא נישואין, נדרשים לצלול אל תוך האחריות הזאת, להתחייב אליה ולממש אותה גם ללא התמיכה הטבעית של התא המשפחתי.

 

זה אומר למשל שאתם ממשיכים לנהל את חייכם בנפרד, אבל אתם מנהלים הורות של אחווה, שיתוף, נוכחות משותפת בחיי הילדים וכמובן שיקוף מלא של קשר חם ואוהב בינכם בפני ילדיכם.

 

ככלל, אם המודל של הורות משותפת ללא נישואין הוא מודל שיכול להתאים לכם, אתם בהחלט רוצים ללמוד על הנושא לעומק ולהתייעץ עם גורמים מקצועיים המתמחים בתחום לפני שאתם עושים כל צעד בעל השלכות דרמטיות על חייכם ואשר ילוו אתכם עד סוף חייכם.

 

אורו הורות משותפת הוא הבית של כל מי שמתעניין בהבאת ילדים לעולם במסגרת הורות משותפת ללא נישואין.

 

באורו תוכלו לפגוש צוות מקצועי שחי את תחום ההורות המשותפת מדי יום ביומו ושרכש כבר ניסיון של שנים רבות בליווי הורים רבים שבחרו בדרך חיים זאת.

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 050-5554464 ונשמח לענות לכל שאלותיכם.

bottom of page